söndag 11 januari 2015

Koft-KAL

Jag har nu kommit en bit på min kofta. Efter jul har det flutit på lite bättre med stickningen men jag ligger ohjälpligt efter... Har nu kommit en bit under bysten och provade hur den satt idag. Hjälp, vad missnöjd jag blev! Halsringningen känns för hög både fram och bak och formningen för bysten hamnade under bysten. Inte mitt på som den ska göra...


Frågan är nu om jag ska repa upp alltihop eller bara de ca 10 cm till ärmhålet...? 
Nu tappade jag lusten lite...

2 kommentarer:

  1. Om jag vore du skulle jag bara repa upp förbi bystökningarna och sen strunta i dem, det ser ut som att tröjan är tillräckligt stor ändå. Angående halsringningen funderar jag på om du gjort några förkortade varv i ryggen bak? Så länge du är nöjd med att ha en vid båtringad halsringning så tror jag att den rätar till sig efter blockning om du är noga med att blocka den i den form du vill ha den. Annars kan du ju alltid plocka upp kring halsen efteråt. jag tycker att det ser ut som om du fått till en jättefin passform över bröstet och ärmarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag gjorde några förkortade varv på bakstycket. Tre eller fyra tror jag. Tänkte virka en liten kant runt halsringningen och då kanske jag kan dra ihop lite mitt fram och mitt bak och så kanske det blir lite stabilare och inte krullar sig...

      Radera